Vložit nový příspěvek

12.12.2012 09:37 - ABC
Myslím, že ten vztah může fungovat, i když je to samozřejmě obtížnější, než kdyby byli oba ne/věřící. Takový vztah může člověka (např. tu věřící holku) ve víře posílit, ale taky naopak oslabit. Musí si prostě ujasnit některé věci ve svém životě. V mém případě se stalo to první :) Na druhou stranu si musí oba uvědomit, že se toho druhého nemůžou snažit předělat, aby začal, nebo přestal věřit. Tohle všechno je v Božích rukou a mně trvalo tak tři čtvrtě roku, než jsem si to uvědomila a smířila se s tím :)
reagovat
14.12.2012 09:41 - Petra
Ahoj, záleží také na tom, jak dlouho spolu chodí. Jestli třeba měsíc, tak to oba nosí "růžové brýle"- vidí na druhém jenom to dobré a sami se chovají ve vylepšeném vydání (ne proto, že by chtěli druhého oklamat). Takoví jací opravdu jsou se začnou projevovat asi tak po roce. Proto je dobré aby spolu chodili déle než rok (2 - 3 roky).Četla jsem to v brožurce Láska pod lupou (http://www.knihovna.net/KNIHA/0007_t.htm) od L. Simajchla. Ani pokud jí to nerozmlouvá ani se nesměje, tak to zmíněný autor nedoporučuje, kvůli výchově dětí, však si to přečti. Některé holky z farnosti si vzaly nevěřící kluky, o Vánocích, Velikonocích s nimi do kostela zajdou, jinak chodí ty holky do kostela každou neděli i k přijímání. Vypadají spokojeně, ale do do jejich vztahu nevidím. Moje setra má nevěřícího přítele (nebo spíš hledajícího, zajímá se o křesťanství- přihlásil se i na VŠ katolickou, ale také o budhismus - tím ji ovlivňuje), k příjímání nemůže, to by se sním musela rozejít, čehož asi není schopna (já bych možná taky nebyla po 3 letech), nebo by museli žít čistě, což by jemu asi nevyhovovalo, nebo by se museli vzít, aby mohli žít jako manželé a zároveň, aby ona mohla chodit k přijímání, do čehož se jemu taky nechce - co kdyby to nevyšlo (rodiče má rozvedené). Já bych preventivně s nevěřícím nezačala chodit, nebo bych se s ním co nejdřív rozešla. Myslím že by mi vadilo, kdybych řekla děcku: "Za chvíli půjdeme do kostela (pojď pomodlíme se)" a děcko: "já nechci, já se chci dívat na pohádku" a manžel: "tak ho nech, je tam stejně škaredě". A z takového občasného chození (modlení se), by se, až by mělo svoji hlavu, vyklubalo, žádné chození (modlení se). Jistě, i tam kde oba rodiče chodí každou neděli do kostela a každý den se společně modlí, není 100%- ní záruka že děti budou také věřící, ale je to určitě pravděpodobnější, než když je na výchovu dětí k víře rodič sám.
reagovat
14.12.2012 22:16 - Sára
Milá Peti! Myslím, že pokud máš toho kluka ráda a ten kluk tebe taky tak to smysl má. Ne každý má dar víry od narození a nemůže za to, že nebyl vychováván ve stejným prostředí. A proto potřebuje pomoct najít cestu, ke které mu můžeš i ty dopomoct. A z vlastní zkušenosti vím, že se nevěřící člověk může k tobě zachovat daleko víc než ten věřící. Já nyní chodím už rok a půl s klukem, který byl nevěřící a do kostela nechodil. Až jsme se víc poznávali tak se mě začal vyptávat na otázky týkající víry. veděl že v pátek na něj nemám čas, že chodívám na mše a začal chodit se mnou, uplně dobrovolně, vubec sem ho do toho netlačila. Pujčoval si knížky (youcat , chatč) Pak se mi svěřil že by chtěl najít víru ale nejde mu to. Asi řed pul rokem mi došla sms, že uvěřil a že mu vše začíná dávat smysl, za což jsem byla nesmírně ráda. Svěřil se mi, že se i modlí. do kostela v nedělu zatím nechodí. je to hlavně o vzájemné toleranci a lásce. Záleží taky na věku. Mě je 18. přej ti vytrvalost a nevzdávej se ;) +
reagovat
15.12.2012 19:47 - Anne
ahoj, můj muž taky neni křesťan, ale do kostela se mnou někdy jde. rozhodně bych ale neřekla, že mě nějak negativně ovlivňuje, tady nejde o to, zda nevěřící věřícího ovlivní, ale zda se jeden z dvojice ovlivnit nechá ať už v jakémkoli smyslu. nevybíráme si do koho se zamilujeme. kdyby to tak bylo, měly bychom navíc značně omezený výběr. je jen a jen na nás abychom dokázaly být příkladem prožívání víry a důkazem toho jak činí lidi lepšími. rozhodně bych si netroufla kohokoli diskriminovat či předem odsoudit jen proto že TEĎ není věřící. kdo ví co bude za rok, nebo za měsíc, nebo za 10 let? můj otec je konvertita a maminka byla křesťanka odjakživa. táta konvertoval až když jsem byla já malá...Jde to. vždycky se najde cesta. a...hm..lásce neporučíme. tak mnoho mnoho štěstí...a zkusme tomu dát aspoň šanci :)
reagovat
11.12.2012 16:19 - Lizy
Ahoj holky, co považujete za smysl Vašeho života?
reagovat
14.12.2012 16:47 - Pajka
Ahoj! Ano souhlasím s Tebou, ale nikdy bych to nikomu nerozmlouvala. Co když právě Bůh chce aby sis jednou nevěřícího muže vzala? Třeba je to "ten pravý". Moje sestřenka má také nevěřícího už manžela. On s ní každý týden chodí do kostela a strašně se mu líbí jak věřící lidi žijí. Neviděla jsem, že by se mockrát modlil, ale nemohu říct že se nikdy nemodlí. Strašně rád jezdí na naše rodinné oslavy atd. Prostě zapadl skvěle do rodiny a myslím si že k víře každý měsíc blíže a blíže. Teď spolu vychovávají malého chlapečka, který brzy půjde do školky. Moje sestřenka je prostě stráááááášně šťastná :)
reagovat
11.12.2012 20:00 - *
Ahoj! Je to složitý Ti takhle odpovědět natož když mi je třináct. Ale prozatím to beru jako rozradosňovat dny všem okolo sebe a hlavně napravit svojí duši aby se mohla čistá vrátit do nebe. Jinak podle mě je každý na světě trochu z jiného důvodu (např. vychovat tři úspěšné děti které budou mít zase smysl např. někoho zachránit atd....) I když, jak tak teď nad tím uvažuji, možná je těch smyslů života víc ;) .
reagovat
11.12.2012 13:41 - kraskakote212
jak moc by to mělo být drahy? muzes jim vyrobyt nausnice.nebo z buzirek přívěšek.nebo z bavlnek náramek.hezké vánoce.ps:určitě něco vymyslis
reagovat
10.12.2012 21:19 - vera
Ahoj holky prosim vas o nejaky pekny tip na rucne vyrabeny darek, pro holky, kterym je 16,17let. Moc dekuji verka
reagovat
11.12.2012 19:52 - Purple
Zkus šperky, pár návodů je na stránce Korálky, korálkování, návody a výroba šperků - stoklasa.cz, nebo vyrob zimní dekorace. Čauky. PS: Veselé vánoce
reagovat
12.12.2012 16:31 - Leňa
pokud máš doma staré rifle a korálky: ;) :) http://www.myart.estranky.cz/clanky/navody/my-art-c_-4---riflova-kvetina.html
reagovat
9.12.2012 14:22 - rézi
Ahoj všichni, chtěla bych se s vámi podělit o super knížku. Mám jí už téměř tři roky, a stále v ní nacházím nové a nové zajímavé věci. Dost pomohla k nasměrování mého života. Pokud jste na tom podobně jako já a není vám jedno, že okolo vás tolik lidí trpí, tak je to úplně ideální knížka, která vám pomůže utřídit si informace atd. Napsal jí jeden mladý kluk Zach Hunter a jmenuje se ZMĚŇ TO TY! Autor v ní píše o problémech novodobého otroctví... je v ní plno příběhů známých osobností (jako byla třeba Matka Tereza) i lidí, o kterých jste asi nikdy neslyšeli. Myslím, že pro lidi, kteří milují Boha a chtějí jeho lásku dávat dál, je tahle knížka přímo dělaná. Hodně dobré je, že na konci každé kapitoly jsou otázky k zamyšlení i různé "úkoly", které se dají třeba využít, když jí čtete společně s více lidma dohromady. Jsou tam i různé odkazy na webovky... a pokud si třeba na chvíli sednete k počítači a budete trochu hledat, najdete o problematice novodobého otroctví i o autorovi spoustu zajímavých článků. Tady je taková malá ukázka (v češtině :-): http://www.youtube.com/watch?v=Pr8EqYogtVs&feature=related Můžu tuhle knížu jenom doporučit, je fakt super! (je mi jen líto, že další autorovo knížky už nejsou do češtiny přeložené) Přeji vám spoustu hezkých chvil s knížkou i krásné prožití blížících se Vánoc!
reagovat
10.12.2012 15:52 - Pajka
Ahoj! Moc děkuji za typ. Momentálně jsem dočetla knížku tak hledám další...
reagovat
8.12.2012 07:48 - kraskakote212
ja si taky myslim ze (neuraz se) to neni v pohode psat neco takoviho.sory
reagovat
7.12.2012 21:34 - eMko
díky Zuzko! (- to je k té knížce s nikým nechodím a nejsem cvok, co sem tu nedávno psala - píšu nový komentář abyste si toho všimli ;) ), nikomu nechci svůj názor vnucovat, jen si myslím, že se se sem hodí - in je křesťanský časopis, a i když všechny nejste křesťanky, za prvé byste měli mít ohled na to že máme jiné názory - když čtete in, a za druhé, je mi líto každé křesťanky, která se tak vůbec nechová a ani neví proč (podle mého názoru - neuražte se- to pak tak úplně nejste křesťanky, nebo minimálně něco není v pořádku)... jo, jasně, dát si první pusu až před oltářem - to "není pro každého" ale josh harris to také ve své knížce zdůrazňuje. Mějte se hezky ;)
reagovat
10.12.2012 18:30 - ANONYM-KA
Nechceš se vnucovat a přitom píšeš nový příspěvěk namísto reakce na ten původní, kam tvůj názor správně patří? Směšné :-) Když se oháníš ohledem na jiné názory, tak si uvědom, že to platí i pro tebe... Ty bys zase měla mít ohled na to, že ne všichni křesťané a už vůbec ne všichni věřící se hlásí ke katolické církvi. Mně je zase líto každého, kdo si myslí, že dodržováním jakýchkoliv zásad se přiblíží Bohu, ať už si myslí, že ví, proč je dodržuje. Skutečnost je taková, že vše potřebné máme v srdci, jenže každý člověk to tam má trochu jinak. To je zásadní si uvědomit. Proto je Bible napsaná tak, jak je, aby si z ní člověk vytvořil ponaučení svoje vlastní, podle svého srdce. Ne podle nikoho jiného! Jakákoliv snaha o závazný jednotný výklad pro všechny jednoduše není v pořádku. Ano, je možné vydat doporučení... Ale chtít po někom, aby vše do důsledku dodržoval, a strašit lidi, když to dodržovat nebudou? Zdá se vám to správné? Podle mého názoru něco není v pořádku tady.
reagovat
12.12.2012 00:06 - nika
no tak, holky, klídek :). myslím že je pěkné, že tu EMKO dala doporučení na knížku ,která se jí líbí.. Určitě tím nechtěla říct, že všichni MUSÍ knihu čít a žít striktně podle té knihy... Líbí se mi tvůj názor, ANONYM-KO, že jde o srdce a ne jen o tupé dodržování příkazů.. asi nikdo nežije ideálně- ať už v oblastech vztahů, nebo jiným způsobem. Ale každý by se měl snažit směřovat, kam ho vede svědomí.. Ta kniha mi může dát nějaké nové myšlenky, náhledy na věc- i když se vším nesouhlasím, nebo mi některé věci přijdou přehnané, věřím, že ta kniha může obohatit i mě.... ale to co je v knize mi nikdo přikázat nemůže. Jsem to já, kdo se rozhoduje.. tak nevím v čem je problém? nevidím problém v tom, že někdo knihu doporučil. Kdo chce nechť čte, kdo nechce číst nemusí :)
reagovat
11.12.2012 20:47 - Nela
ahoj, nevím jestli jsem to dobře pochopila,ale v té knížce se píše, že když budu s někým chodit, tak si sním mám dát první pusu až před oltářem?Nebo jak je to myšleno?Prosím o vysvětlení... A ještě něco...K tomu křesťanství....Já jsem věřící, ale prostě mám jen na nějaké věci někdy jiný názor.Např: jak může někdo tvrdit, že když s někým chodím tak bych si ho měla vzít?Samozdřejmě,že ten vztah by aasi měl někam směřovat ale jak můžou ti dva hned vědět, že ke svatbě?Podle mě když s tím člověkm chodíš tak ho poznáváš a ne vždy to výjde... A myslím si,že když někdo má jiný názro tak nemusí hned být nějaký špatný křesťan nebo tak.Myslím si,že tohle ani lidé posuzovat nemůžou.Jediný kdo to může a bude posuzovat tak bude Bůh. Tak pokud mi někdo vysvětlí, jak je to vlastně myšleno tak moc děkuji a mějte se pěkně:)
reagovat
6.12.2012 18:05 - shopINGlady
ahoj holky.mam kluka milujeme se. rekl mi to ale ja chci vic. poradne si me nevsima dnes jsme s polu byli venku.snazil se ale presto chci aby mi dal pusu.predem diky za rady SHOPINGLADY
reagovat
11.12.2012 09:49 - Agnesse Catherine
Drahá Anonymko! Zaprvé proč by eMKo příspěvek psala, kdyby zůstal jen na předchozí stránce a tudíž by si ho většina lidí nepřečetla tj. zůstal by bezvýznamný. Za druhé zopakuju to, co napsala eMKo: IN! je křesťanský časopis a tudíž prosazuje křesťanské hodnoty a zásady. Je to podobné jako kdyby na letáku z Alberta bylo napsáno: běžte nakoupit do Tesca - každý prosahuje své "produkty". A teď se vyjádřím k charakteru Tvých příspěvků. Vůbec netuším, co jsi zač, ale určitě ráda provokuješ. Pokud ti připadá křesťanství a jeho hodnoty tak nesmyslné, tak proč navštěvuješ tuto stránku? Upřímě řečeno, s názory podobnými tvým jsem se mnohokrát setkala (i u sebe) ale vím, že kritizování a rýpání do lidí na internetu nic nevyřeší. Nevím, odkud jsi, ale pokud máš okolo křesťanství tolik otázek, proč se na to nezeptáš někoho k tomu vzdělaného (teologa, kněze). Tvých názorů jsem si vážila, dokud se jednalo o prezentování názorů, v posledním příspěvku už vyloženě útočíš proti nejen křesťanství, ale proti jakémukoli teismu. Pro mě osobně je takové vyjádření vyjádřením osoby, která neví co chce (což je v období životního hledání v pořádku) ale co hůř snaží se tím obtěžovat ostatní. Je čistě na tobě, nakolik si můj příspěvek vezmeš k srdci, ale věř, že uznávám pluralitu názorů. Měj se krásně, drž si své názory, pokud je považuješ za správné, ale nevnucuj, a neboj se své názory změnit, pokud nebudeš jako korouhvička! Kateřina
reagovat

Strana: 1  <<  185 186 187 188 189 190 191  >>  595

 

Nepřehlédněte

Okno, do duše oko

okno cerny potisk

Nový potisk triček v našem e-shopu. 

Více informací zde

 

více

Tričko Evelin nyní v krajkovým potiskem

Evelin krajka na tyrkysovém

Nabízíme nový romantixký potisk na tyrkysovém tričku Evelin

více

Tričko se zajímavým potiskem

Potisk otisk

Znáš 13. kapitolu listu Korinťanům? Můžeš si ji přečíst na našem novém potisku:)

více

Mikiny na našem INshopu!

MIkina Darina

Kvalitní lehké mikiny Darina v černé a červené barvě s potiskem nazvaným Vzhůru srdce si můžeš objednat v INshopu!

více